Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Εντονότατη κριτική στους χειρισμούς της Κυβέρνησης για την απαξίωση των ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ, άσκησε ο αρμόδιος Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, Νίκος Σηφουνάκης κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε σήμερα Δευτέρα 25 Αυγούστου στην Χαριλάου Τρικούπη, μαζί με άλλα αρμόδια για το θέμα στελέχη του ΠΑΣΟΚ (Χ. Τσιόκας, Φ. Χατζημιχάλης).
«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από την επομένη των εκλογών της 7ης Μαρτίου 2004 με μεθοδευμένο τρόπο προχώρησε στην απαξίωση της εταιρείας με τελικό στόχο την συρρίκνωση και την οριστική της διάλυση», είπε ο κ. Σηφουνάκης, παραθέτοντας στη συνέχεια ορισμένα δεδομένα που αποδεικνύουν τα παραπάνω :
• Ακύρωσαν στην ουσία την συμφωνία με την Ε.Ε.  για την ανάκαμψη του αερομεταφορέα αφού παρουσίασαν τις Ολυμπιακές Αερογραμμές ως συνέχεια της Ολυμπιακής Αεροπορίας με αποτέλεσμα να φορτώσουν με χρέη μια νέα εταιρεία χωρίς ελλείμματα στην οποία διασφαλιζόταν το σύνολο του πτητικού έργου.
• Μείωσαν δραματικά το στόλο της και οι ακυρώσεις πτήσεων και οι περικοπές δρομολογίων είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της εταιρείας
• Όφειλαν οι ΟΑ σύμφωνα με το επιχειρησιακό τους πρόγραμμα, να διαθέτουν 46 αεροσκάφη για την  οριακή κάλυψη των αναγκών, εκ των οποίων τα 25 μεσαίων αποστάσεων. Το 2008 διαθέτει μόλις 15.
• Μόνο το πρώτο 5μηνο του 2008 ακυρώθηκαν 6.050 πτήσεις και χάθηκαν 140.985 επιβάτες  που βεβαίως μεταπήδησαν στην ανταγωνίστρια εταιρεία με αποτέλεσμα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές να περάσουν στην 2η θέση στο αερομεταφορικό  έργο εσωτερικού και εξωτερικού. Σήμερα κατέχουν το 40% της εσωτερικής αγοράς, έναντι 60% που κατείχαν. Υπολογίζεται  ότι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου καθημερινά θα ματαιώνονται 15 πτήσεις  ενώ άλλες 30 θα αλλάζουν  ώρες αναχώρησης και διαδρομές. Αναλογισθείτε ότι μετά 27 χρόνια, προσωπικά βίωσα την περιπέτεια να ταξιδεύω για Μυτιλήνη μέσω Λήμνου ή Χίου, και τα 40 λεπτά πτήσης έγιναν 100.
• Μόνο το 2008 η ζημιά υπολογίζεται  να φθάσει τα 180 εκατομμύρια ευρώ.
• Πέραν της ηθελημένης ολιγωρίας στην προμήθεια ή ενοικίαση αεροσκαφών έχουν καταγγελθεί οι υπερτιμολογημένες ναυλώσεις με πληρώματα της τελευταίας στιγμής, σχεδόν αγνώστων εταιρειών. Ζήσαμε για πρώτη φορά την άρνηση επιβατών να ταξιδέψουν με αεροσκάφη που το πλήρωμά τους δεν γνώριζε ούτε την αγγλική γλώσσα.
• Η ανενεργός εταιρεία φάντασμα «ΠΑΝΘΕΟΝ» προετοιμάζεται για νέο ξεκίνημα αφού κατασπαταλήθηκε το αρχικό της μετοχικό κεφάλαιο σε παχυλούς μισθούς και γραφεία.
• Μόνο το τελευταίο 3μηνο οι Ολυμπιακές Αερογραμμές απώλεσαν σημαντικά στρατηγικά και κερδοφόρα slots  στην Ευρώπη (Μόναχο, Φρανκφούρτη κ.α.) με καταστροφικές συνέπειες και εκκρεμούν και άλλα όπως της Στουτγάρδης. Την Παρασκευή 22-8-08 ανακοινώθηκε η νέα συρρίκνωση των Ολυμπιακών Αερογραμμών με νέες περικοπές δρομολογίων από 14-9-08 του εξωτερικού για να μειωθούν όπως  ανακοινώθηκε οι ζημιές λόγω του αριθμού του διαθέσιμου στόλου, την αρνητική διεθνή συγκυρία και τα υψηλά καύσιμα.
• Οι εταιρείες του Ομίλου δεν έχουν δημοσιεύσει ισολογισμούς τα τελευταία χρόνια και αυτό σημαίνει παράνομη πράξη. Στις κατατεθειμένες ερωτήσεις Βουλευτών μας στο Κοινοβούλιο δεν έχουν λάβει απάντηση - ενημέρωση για τα οικονομικά των εταιρειών.
• Η εύνοια της κυβέρνησης προς την ανταγωνίστρια εταιρεία αποδεικνύεται και από τον σκανδαλώδη τρόπο που προχώρησαν στην αυθαίρετη χωροθέτηση υπόστεγων και πολυκαταστημάτων στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
 Επεσήμανε πως «σήμερα η εταιρεία, μια  από τις ασφαλέστερες στον κόσμο: Που εξυπηρέτησε για δεκαετίες την χώρα και τις πλέον απομονωμένες περιοχές της, χωρίς να της έχει δοθεί το ισάξιο ανταποδοτικό όφελος, που υπήρξε ο συνδετικός κρίκος της Ελλάδας με τον απόδημο Ελληνισμό, μόλις πετάει με το ζόρι.
Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε πως «το ΠΑΣΟΚ θα εργασθεί για:
• Την συνέχεια της ύπαρξης της ιστορικής εταιρείας, θα αντιταχθεί στο ιδιωτικό μονοπώλιο που σχεδιάζεται να επιβληθεί και στα πλαίσια ενός υγιούς ανταγωνισμού, θα επιβάλλει κανόνες
• Θα αντιταχθεί στην καθιέρωση ιδιωτικού μονοπωλίου που θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους πολίτες, για τους κατοίκους των ευαίσθητων εθνικά περιοχών, για την προβολή και κυρίως την οικονομία της χώρας.
• Θα ανατρέψει τις μεθοδεύσεις των ανταγωνιστών της εταιρείας και εκείνες ορισμένων γραφειοκρατών των Βρυξελλών.
• Καλούμε την κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό, τουλάχιστον να συμπεριφερθούν με αξιοπρέπεια, όπως πράττει ο συντηρητικός Πρωθυπουργός της Ιταλίας για τον Εθνικό Αερομεταφορέα της χώρας του, με επιθετική και όχι παθητική τακτική.
• Το ΠΑΣΟΚ εγγυάται ότι οι Ο.Α. θα παραμείνουν ο Εθνικός Αερομεταφορέας που θα εξυπηρετεί τους Εθνικούς στόχους και την σύνδεση της ακριτικής Ελλάδας με το μητροπολιτικό κέντρο και την επικοινωνία με τον Ελληνισμό της διασποράς.
• Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές όπως η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ, ως στρατηγικής σημασίας εταιρεία, πρέπει να υπάρξει ως μεγάλη εταιρεία και όχι ως ασήμαντη εκχωρώντας δωρεάν την ανεκτίμητη περιουσία της, και που δεν είναι μόνο το όνομα και τα σήματα αλλά η ιστορία της, η δυναμική της πορεία για πέντε δεκαετίες  που την ανέδειξε ολυμπιονίκη στην ασφάλεια των πτήσεων ανά την υφήλιο».


Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για τον κ. Παυλίδη ο κ. Σηφουνάκης δήλωσε:
«Ο κ. Παυλίδης και ο κ. Μανούσης συμπεριφέρθηκαν ως συνεταίροι οι οποίοι είχαν διαφορές και πήγαν στα Δικαστήρια. Εμείς αυτό το πληροφορηθήκαμε 17 μήνες μετά, όπου πήγαιναν και κατέθεταν.
Φαίνεται ότι εν τω μεταξύ δεν τα βρήκαν οι συνεταίροι για το ποιος χρωστάει σε ποιον, απλώς ο κ. Παυλίδης δεν κατάλαβε ότι ήταν υφιστάμενος και ότι προϊστάμενος ήταν ο κ. Μανούσης.»